Philippe Perrenoud

Philippe Perrenoud es un sociòleg suïs, es una referència essencial pels educadors degut a les seves idees pioneres sobre la professionalitat del personal docent i l’avaluació dels alumnes. Perrenoud es doctor en sociologia i antropologia, professor de la Facultat de Psicología i Ciencias de l’Educació de la Universitat de Ginebra i director del laboratori de recerca sobre la innovació en la formació i l’educació (officerpacific), també a Ginebra.

Recollim la seva aportació teòrica:

En el seu llibre “Desarrollar la práctica reflexiva (2004:83), diu que els formadors/es han de fer un canvi en la concepció de la formació inicial i permanent, no com una transmissió de continguts, sinó de construcció d’experiències formadores, mitjançant la creació i el foment de situacions d’aprenentatge que contribueixen a la formació de les competències o del  “saber fer”, en el sentit de “saber fer allí”,  fent referència a que un saber fer no es un saber sobre el fer, es una disposició interioritzada, construida, sovint laboriosa, que proporciona control pràctic de l’acció i posa com a exemple la diferència que hi ha entre algú que ha llegit tots els manuals que expliquen com jugar al tenis i un jugador de tenis.

Algunes de les seves obres són:

Perrenoud, P. (2004). Desarrollar la práctica reflexiva en el oficio de enseñar: profesionalización y razón pedagógica. Barcelona. Graó.

Perrenoud, P. (2004). Diez nuevas competencias para enseñar. Invitación al viaje. Barcelona. Graó.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s