Kenneth Zeichner

Kenneth M. Zeichner és Hoefs-Bascom Professor de Formació del Professorat i Degà Associat de Formació de Docents de la Universitat de Wisconsin-Madison. Va rebre el seu doctorat el 1976 la Universitat de Syracuse en psicologia educativa i ha estat a la facultat al Madison des de llavors. Ha estat professor visitant a les Universitat d’Umea (Suècia), la Universitat Simon Fraser (Canadà), i la Universitat del Sud de Califòrnia. El seu llibre L’estudi de la formació del professorat, va guanyar el Premi de Millor Mestre d’Educació 2006. Va rebre una beca Fulbright especialista principal en l’educació de la Universitat Charles Sturt d’Austràlia. Ha estat guardonat per diverses associacions i institucions per les seves contribucions a la investigació sobre la formació del professorat. Va ser nomenat Mestre Educador de Wisconsin de l’any 1990 pel Departament d’Instrucció Pública de Wisconsin

Recollim la seva aportació teòrica:

En la conferència presentada en el I Congreso Internacional Reinventar la profesión docente: nuevas exigencias y escenarios en la era de la información y de la incertidumbre (Málaga, 8-10 de noviembre 2010), sota el títol Nuevas epistemologías en la formación de docentes, planteja la necessitat de repensar el model universitari de formació docent, en el sentit de formar docents que crein el seu propi coneixement, analitzin la seva docència i l’adaptin, tot propiciant un canvi de paradigma, és a dir, parla de crear espais híbrids de formació, menys jeràrquics i que afavoreixin l’aprenentatge dels docents, “respectant el coneixement que cadascú aporta”.

Algunes de les seves obres són:

Zeichner, K. (2009). Teacher education and the struggle for social justice. New York. Routledge.

Zeichner, Kenneth M. Reflective teaching : an introduction / Kenneth M. Zeichner, Daniel P. Liston. Mahwah, N.J. : L. Erlbaum Associates, 1996.

Zeichner, Kenneth M. Studies of excellence in teacher education : preparation in the undergraduate years / Linda Darling-Hammond, editor. Washington, DC : AACTE Publications, 2000.

AERA Panel on Research and Teacher Education. Studying teacher education : the report of the AERA Panel on Research and Teacher Education / edited by Marilyn Cochran-Smith, Kenneth M. Zeichner. Mahwah, N.J. : Lawrence Erlbaum Associates, 2005.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s